In een ander item vertelde ik over de Candy Crush fotoshoot. Met dezelfde mensen zijn we op zaterdag 8 september bij elkaar gekomen voor een Gothic shoot. Dat begint dan vaak met foto’s zoeken op Internet ter inspiratie. En de meest fantastische looks passeren dan mijn beeldscherm. Aangezien ik nog beginnend ben is mijn eerste reactie “oeh, dat wordt een super uitdaging” en “geen idee of ik het voor elkaar krijg, maar ga mijn stinkende best doen”.
Eerst maar even oefenen op mijzelf. Bij Gothic denk je aan een bleke huid maar mijn sproeten komen door de lichtste foundation heen, hoeveel ik ook afpoeder. Toch maar even contact gelegd met mijn visagieschool en zij adviseerde Supracolor van Kryolan. Aldus gedaan en wat een geweldig effect bleek dit te zijn.
De grote dag breekt aan en ik ben begonnen bij Annelies. Bij de foto’s zie je het inspiratiefoto-tje in de linkerhoek van de foto. Eerst de huid gecamoufleerd waar nodig en daarna de Supracolor aangebracht op gezicht, hals, schouders en decolleté. En toen met zwart Kajal en Eyeliner de basis opgezet rondom het oog. Gefixeerd met mat zwarte oogschaduw. Met een wit oogpotlood de waterlijn ingevuld en ook met oogschaduw gefixeerd. Daarna nog een zwarte schaduw aan de bovenkant van het oog gezet. De wenkbrauwen met een malletje van Christian getekend. En om de ogen meer drama te geven aan de boven EN onderkant van het oog kunstwimpers. Geen rouge dit keer, maar met een zwarte poeder de shape van de jukbeenderen aangezet. Omdat de nadruk op de ogen moet liggen heb ik gekozen om de lippen heel licht te houden.
Bij Ivon ben ik uitgegaan van alleen een tekening van het oog. Ook hier eerst de bleke huid gemaakt. En dat ziet er op elke huid dan toch weer anders uit. Dat komt natuurlijk door de huidskleur van het model zelf, maar ook aan de manier waarop je de kleur uitveegt. Ook hier begonnen met eyeliner om de contouren op te zetten. Dit ingekleurd met Kajal en gefixeerd met oogschaduw. Hier heb ik alleen met zwart gewerkt en het wit dat je ziet is de Supracolor extra aangezet. Voor een echte dramalook zijn de kunstwimpers hier extra vol. Ook hier heb ik zwarte poeder gebruikt als rouge. Bij Ivon heb ik wel gekozen om felle lippen te maken, dit heb ik gedaan met een fel rode kleur waarna ik voornamelijk bij de contouren wat zwarte poeder heb gebruikt om de kleur iets te verdiepen. Toen de look klaar was had het bijna iets weg van Liza Minelli.
Jacques Eding heeft in onze fotostudio thuis wat close-ups gemaakt. Daarna zijn we naar buiten gegaan en hebben we in de buurt geshoot.
Af en toe nog even wat bijwerken want door de warmte was het flink poederen geblazen. Door de setting heeft het iets weg van een scene in een film. Het was een super uitdaging, maar wel gelukt, al zeg ik het zelf.